У супермаркеті може трапитися ситуація, коли покупець випадково розбив пляшку з напоєм або пошкодив якусь продукцію. За що українцям не треба платити в магазині.
За що не треба платити в магазині
Детальніше про права споживачів розповів журналістам видання РБК-Україна адвокат і магістр права Євген Буліменко, передають “Новини України – НСН”.
За словами адвоката, відповідно до статті 323 Цивільного кодексу України, ризик випадкового знищення або пошкодження (псування) майна несе його власник (якщо про інше не йдеться у договорі або законі). Примітно, що покупець стає власником товару лише після того, як сплатить за нього.
Тож до моменту оплати покупцем, власником товару є продавець і саме він, за законодавством, відповідає за ризик випадкового знищення та пошкодження (псування) тієї чи іншої продукції.
Тож покупець не зобов’язаний платити за пошкоджений або зіпсований внаслідок необережності товар, а магазин не має права примушувати останнього це робити.
До того ж за словами відповідно до частини другої статті 17 закону України “Про захист прав споживачів” забороняється:
- примушувати споживача купувати продукцію неналежної якості;
- примушувати споживача купити продукцію непотрібного йому асортименту;
- у будь-який спосіб обмежувати можливість здійснення споживачем безготівкових розрахунків.
Що робити покупцю при випадковому пошкодженні товару
У разі випадкового пошкодження продукції людині слід звернутися до представників магазину. Так само потрібно діяти, якщо виявили у точці продажу зіпсований товар.
“Якщо магазин наполягатиме на оплаті покупцем такого товару, можна звернутись до Держпродспоживслужби, подавши письмову скаргу або зателефонувавши на гарячу лінію”, — сказав адвокат.
Ще новини України: Що робити, якщо випрали банківську картку в машинці – поради