Квартири у Дніпрі на Дім РІА

40% українців ніколи не перевіряють інформацію, головне джерело новин Telegram – результати опитування

40% українців ніколи не перевіряють інформацію, головне джерело новин Telegram – результати опитування

Головне джерело новин для українців – це Telegram, а 40% громадян України ніколи не перевіряють достовірність інформації.

Такі результати опитування, проведеного соціологічної групою «Рейтинг» (Rating Group) на замовлення ГО «Львівський медіафорум» і International Media Support, інформують «Новини України – НСН».

Які були теми опитування

Дослідників цікавили:

  • інформаційна поведінка;
  • медіаспоживання;
  • довіра до ЗМІ;
  • боротьба з дезінформацією;
  • вразливість до дезінформації.

Головне джерело новин

Джерела інформації:

  • Telegram — головний засіб отримання інформації (постійно або часто читає 52%).
  • YouTube — 32%.
  • Facebook — 28%.
  • Телемарафон «Єдині новини» та чати у Viber — по 25%.
  • Друковані медіа: 84% ніколи не користуються.
  • Радіо: 75% ніколи не слухають.
  • Регіональні медіа: 69% ніколи не використовують.
  • Регіональні онлайн-медіа: 67% ніколи не використовують.
  • Міжнародні онлайн-медіа: 66% ніколи не використовують.

40% українців ніколи не перевіряють інформацію, головне джерело новин – Telegram – результати опитування

Довіра до медіа

  • Telegram-канали — довіряють 29%.
  • YouTube-канали — 24%.
  • Міжнародні та українські онлайн-медіа — 16%.
  • Найнижча довіра до телемарафону «Єдині новини» — 39% не довіряють або скоріше не довіряють, 24% вагаються, 19% важко відповісти.

Як українці борються з дезінформацією

Чи перевіряють достовірність інформації?

  • 40% ніколи не перевіряють достовірність інформації.
  • 18% завжди перевіряють.
  • Частіше перевіряють: молодь (18–29 років), люди з вищою освітою, військові та ветерани.
  • 35% вважають, що легко або скоріше легко відрізняють правду від брехні.
  • 28% — що важко або скоріше важко.

Найпоширеніші практики

  • власна інтуїція та досвід — 34%
  • порівняння з кількома авторитетними джерелами — 25%

Вразливість до дезінформації

  • 59% українців вразливі до дезінформації (за результатами інформаційного тесту).

Характерні риси вразливих

  • Менше підтримують вступ України до ЄС і НАТО.
  • Менше підтримують дії чинної влади.
  • Рідше дивляться суспільно-політичні новини.
  • Менше довіряють медіа.
  • Оцінюють свою здатність відрізнити правду від брехні так само високо, як і невразливі.
  • При перевірці інформації частіше спираються на інтуїцію та рідше — на різні джерела.

Відносно частіше це:

  • російськомовні або двомовні респонденти;
  • мешканці прифронтових територій;
  • менш забезпечені та менш освічені громадяни.

Ще новини України: У приватному повідомленні просять позичити гроші: як не стати жертвою шахрая

Пошук
e-mail
Важливі
Новини
Lite
Отримати допомогу
Радіо