В Україні катастрофічно не вистачає представників однієї із професій. Влада шукає шляхи вирішення проблеми. А бізнес тим часом несе збитки.
В Україні катастрофічно не вистачає далекобійників
З гострою проблемою зіткнувся український ринок вантажних перевезень. Ситуація, що склалася, загрожує паралізувати роботу цілого сектору економіки. Перевізникам критично бракує близько 40 тисяч водіїв великовантажних автомобілів категорії СЕ.
Про це в коментарі Укрінформу повідомив заступник міністра розвитку громад та територій України Сергій Деркач, передають “Новини України – НСН“.
За його словами, зараз на ринку задіяно приблизно 130 тисяч вантажівок, проте близько 30% з них простоюють, бо за кермом нема кому сидіти. Це реальна катастрофа для бізнесу: контракти укладено, техніка закуплена, а от водіїв – обмаль.
Будуть залучати жінок
Посадовець розповів, що швидко закрити цю потребу неможливо, тож держава запускає кілька проєктів для підготовки та перепідготовки кадрів.
Серед них – навчання жінок-водійок, перекваліфікація ветеранів та плани щодо залучення до професії молоді.
Ці групи обрали не випадково – у них немає проблем із бронюванням, на відміну від інших категорій населення.
Що може зробити бізнес?
Бізнес теж може вживати певних заходів. Але є «але»
«Усі транспортні компанії, якщо вони працюють, особливо у сфері міжнародних перевезень, платять відповідну зарплату – усі вони мають можливість забронювати 50% працівників. Але є нюанс: у компаніях багато людей, які не займаються безпосередньо водінням. Тому перед бізнесом постав виклик: як зберегти персонал і правильно перепрофілювати його з тим, щоб вписатися у ці 50% і забезпечити себе працівниками саме найзатребуваніших професій», – сказав Деркач
Водночас, на думку експертів, цього недостатньо. Попит на фахових далекобійників зростає, а охочих отримати цю складну і відповідальну професію – усе ще бракує. Тож якщо ситуація не зміниться, країна ризикує залишитися з «мертвим парком» вантажівок і нездійсненими контрактами.
Ще новини України: Українці скуповують старі будинки в селах Польщі – що про це відомо