В Україні передбачена відстрочка для студента. Двічі на рік її слід подовжувати. Як це зробити.
Про це розповідають “Новини України – НСН“.
Відстрочка для студента – як подовжити
Право на відстрочку від мобілізації мають здобувачі професійної, фахової передвищої та вищої освіти, інтерни і докторанти. А також аспіранти, які навчаються на денній формі.
Відповідно до змін, внесених до Порядку 31 грудня 2024 року постановою Кабміну №1558, відстрочка надається на 6 місяців. А тому, кожні пів року студентам потрібно її подовжувати.
З 1 листопада 2025 року в Україні офіційно діють нові правила оформлення та продовження відстрочок від мобілізації. Відповідно до п. 60 Постанови № 560, продовження відстрочки здійснюється автоматично.
Якщо відстрочку оформлено онлайн через “Резерв+”, її дія – продовжується автоматично разом із продовженням мобілізації.
Система здійснить перевірку та в особистому кабінеті відобразиться статус “Відстрочка продовжена”, або ж – повідомить про необхідність додаткових документів.
Увага! Юристи радять перевірити кожному студенту актуальність статусу у застосунку після 5 листопада.
Варто зауважити, що канікули та закінчення навчального року не є підставою для втрати права на відстрочку. Шість місяців відстрочки для студента – це:
- вересень-лютий,
- березень-серпень.
Якщо не відбулося автоматичного продовження, то найчастіша причина – реєстри не знайшли підтвердження підстав для відстрочки. Тому:
- перевірте свої дані;
- оновіть документи онлайн;
- за потреби подайте заяву повторно.
Ще однією важливою зміною є те, що з 1 листопада 2025 року документи на оформлення та продовження відстрочки ТЦК більше не приймають.
Це слід буде робити через – “Резерв+” або ЦНАПи. Отже, рекомендації, які діяли раніше, щодо подання документів, чинні до 01.11.2025.
Подання документів на подовження відстрочки у паперовому вигляді через ЦНАП:
1. Приходите у зручний для вас ЦНАП.
2. Подаєте заяву і документи (довідка з ЄДЕБО, яка підтверджує навчання; паспорт або ID-картка; військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов’язаного; попереднє рішення про відстрочку (якщо є).
3. Адміністратор сканує та передає їх до ТЦК та СП.
Коли вашу заяву розглянуть, адміністратор повідомить результат і за потреби видрукує електронний військово-обліковий документ з позначкою про відстрочку.
Офіційне рішення про відмову у відстрочці вам надішлють на електронну пошту, або ви зможете забрати документ у ТЦК з мокрою печаткою.
ТЦК не може самостійно скасувати відстрочку. Це може зробити лише комісія.
Ще новини України: Якщо працівники ТЦК зупинили на вулиці: як поводитися, що говорити, про що слід знати





